JAAS i Le Mans

Så er det officielt: JAAS stiller op til det kommende Le Mans væddeløb.

 

JAAS, der ønsker at profilere sig bredere i almenhedens bevidsthed og udbrede kendskabet til High-Speed Strøm®, har tilmeldt sig Le Mans-væddeløbet. Her vil JAAS tage kampen op mod klassiske bilmærker som Audi, Mercedes, Chevrolet, Porche og Bentley.

 

Holdet stiller op i prototype-klassen i en kraftigt modificeret CityCom TargaFun "bil".

CityCom TargaFun er måske bedre kendt under navnet "Ellert", men efter en gennemgribende modificering af bilen på JAAS' udvilkingscenter i Kirgisien, melder konsulent Jensen, at "bilen er fuldt konkurrencedygtig - og lidt til".

 

Udviklingschefkonsulent Jensen fortæller: "Det oprindelige design, hvor vi samarbejdede med Brenderup Trailers A/S om udvikling at en aerodynamisk batteri-trailer, som skulle leverede strøm til bilen, viste sig uhensigtsmæssigt, da en sådan blev for tung, og det påvirkede bilens accelerationsevne negativt. I stedet blev alle kræfter lagt i et nyt revolutionerende strømsystem. Vi udviklede verdens mindste Tokamak Fusion Reaktor, der kører på en blanding af tritium og deuterium. Ved en arbejdstemperatur på 510 millioner grader celsius yder reaktoren 190 MW, og bilens elmotorer yder ca. 40.000 Hk hver, når de forsynes af de nye Tripple-Overclockings Transformerer®. Anhænger-løsningen er derfor blevet skrottet, og vi har nu et strømsystem, der ikke fylder mere end en stor dame-taske, og det kan derfor snildt ligge på bagsædet i bilen".

 

Sportschefkonsulent Overgaard fortsætter: "Vi har testet bilen grundigt de sidste par dage. Den lever til fulde op til vore forventninger. Tophastigheden er hemmelig, men jeg kan sige, at den er høj. Jeg tror ikke, jeg afslører for meget, når jeg fortæller, at hastigheden er så høj, at vi har måtte beklæde fronten på bilen med low-density high-purity silica termiske isoleringsplader ligesom på rumfærgen. Desuden er bilen forsynet med spoiler, vandkølede dobbelt-kevlar belagte bremsesystemer, three-wheel drive og trinløs gearkasse med slyngkobling. En anden fordel er, at bilen heller ikke skal tankes op hele tiden, og med den lille indbyggede espresso-maskine i bilen, håber vi, at køreren kan holde sig vågen alle 24 timer løbet varer, og så undgår vi helt pit-stops!"

 

JAAS' forventninger er naturligvis høje, og lige i øjeblikket leder vi efter kørere, der tør.

 

JAAS stiller op i Le Mans med en kraftigt modificeret, atomdrevet Ellert